I ADB Regnskap håndterer vi mange regnskapssystemer. Men, når kundene ber oss om råd, er det som oftest Tripletex vi anbefaler dem å bruke. Det er det ti gode grunner til.

Mange systemer å velge mellom

Som regnskapsfører bør man gjerne beherske mange ulike regnskapssystemer. Ofte er det slik at kunden har landet på et system, og når de så setter ut regnskapet til en partner, ønsker de at dette systemet skal videreføres.

På den måten har vi jobbet med både Poweroffice, Mamut, 24SevenOffice og ulike Visma-løsninger som Visma Business og Visma eaccounting – for bare å nevne noen. Jeg er ikke ute etter å rakke ned på noen av disse løsningene. Mange virksomheter bruker dem med gode resultater og mange byråer leverer helt greie tjenester til sine kunder med disse plattformene.

Men av og til kommer det kunder til oss som enten ikke har regnskapssystem fra før, eller som er på utkikk etter å gjøre noe nytt, og som ønsker vårt råd til hva de bør velge. I slike situasjoner er det vanligvis én anbefaling som kommer oftere enn de andre: Tripletex.

Ti klare fordeler

Bak dette rådet ligger det minst ti forhold som forenkler hverdagen både for regnskapsføreren og hos kunden.

1. Onboarding:

Det er mye enklere og langt rimeligere få en ny bedrift opp og stå i Tripletex enn det er i andre systemer. Det er bedre tilrettelagt på veldig mange måter. Blant annet er det enklere å få opp samhandling med bank, og dersom man har hatt et annet system tidligere, finnest det gode importmoduler som forenkler overganger.

2. Kontinuerlig utvikling:

Som et fullbefarent «Software as a service»-produkt er Tripletex i kontinuerlig utvikling. Det betyr at hele tiden blir problemer utbedret og ny funksjonalitet introdusert – uten at man selv behøver å dekke kostnadene eller ha nedetiden som er nødvendig for å installere noe.

3. Snarvei:

Tripletex er en enklere vei for å gjøre en ikke-heldigital bedrift (les: med mye papir og permer) om til en heldigital virksomhet. Løsningen kommer med mange verktøy som løfter en bedrift over i mer digitale prosesser på en effektiv og lettfattelig måte.

4. Enklere:

Prosessene i Tripletex er tilrettelagt for å være enkle og intuitive også for dem som ikke selv har regnskapsbakgrunn eller utpreget teknisk kompetanse. Samtidig gir systemet en lettfattelig visuell overordnet oversikt over alt som har med økonomien å gjøre – også nå på den prosjektrelaterte delen av løsningen, for dem som vil bruke den.

5. Automatikk:

Innebygget i Tripletex er metoder for å automatisere gitte prosesser. Enten det er å produsere jevnlige rapporter automatisk, beregne skatt/feriepenger eller andre ting, gjør systemet dette enklere.

6. Integrasjon:

Det er veldig tilrettelagt for å sette Tripletex opp til å kommunisere direkte mot offentlige instanser som for eksempel Altinn. Det samme gjelder andre tredjepartsløsninger som for eksempel bedriftens bankforbindelse.

7. Lønn:

Lønn og alt som hører til – som for eksempel reiseregninger, utlegg, timeføring og refusjoner – er også enklere i Tripletex. Dessuten gjør systemet det veldig mye enklere å distribuere lønnsslipper til de ansatte.

8. Personvernloven:

Tripletex er et skybasert system som er sikret med totrinns autentisering, hvilket gjør at du kan bruke systemet som en plattform for ende-til-ende-dialog med din regnskapsfører. Slik kan du til enhver tid være sikker på å overholde lovverket ved oversendelse av personsensitive opplysninger. Tripletex kommer også til å lansere en chat funksjon i nær fremtid – og så svarer vi fremdeles telefonen, hvis du finner det nødvendig.

9. Tilbud/prosjekt:

Tripletex har en god tilbudsmodul, og denne gjør det i tillegg enkelt å konvertere tilbud som virksomheten gir til et prosjekt med bare enkle grep. Dette er veldig tidsbesparende og gir deg en enklere vei til full oversikt.

10. Kvalitetssikring:

Som regnskapsbyrå har vi mange lovpålagte oppgaver som vi må kunne dokumentere – alt fra avstemming av bank til dokumentasjon på utførte lovpålagte oppgaver. Dette er et strategisk verktøy for regnskapsførere, siden Tripletex hjelper oss med å utføre oppgavene så effektivt som mulig.

Noe for dere?

Lurer du på noe rundt skybaserte systemer eller kanskje bare er nysgjerrig på hvor mye tid og kostnader du kan spare? 

Eller har dere andre ting dere ønsker å forbedre som dreier seg om regnskap, faktura, lønn og lignende?

Ring gjerne Stian Karlsen på tlf 91 24 33 69 i dag for en uformell prat eller for å avtale et møte.