Mens store selskaper nyter godt av hvordan digitaliseringen har automatisert inkassoprosessen, har de fleste SMB-virksomheter ikke hatt de samme mulighetene. Samtidig har inkassoselskapene for lengst integrert sine systemer mot de største virksomhetene. Årsaken er lønnsomhet.
Derfor blir også de største virksomhetene prioritert, mens SMB-virksomhetene blir overlatt i stor grad til seg selv og en inkassoprosess som både er dyr, tidkrevende, ineffektiv og ikke minst frustrerende.
Store virksomheter nyter i tillegg godt av at de har godt med ressurser, mens for mange av SMB-virksomhetene er ressursene og kunnskapen knyttet til regnskap og inkasso, svært begrenset. Dermed blir også ofte dette håndtert reaktivt, på kveldstid eller i helgene.
Jeg har ikke tall på hvor mange frustrerte gründere, ledere og regnskapsførere i små og mellomstore selskaper, som rett og slett gruer seg til å ta fatt på inkassosaker. Rett og slett fordi veldig mye av jobben som gjøres er manuell:
Altfor lenge har SMB-virksomhetene måtte lide som følge av eldgamle systemer og tungrodde metoder for å håndtere inkasso. Det er historie nå. I samarbeid med IT-selskapet Thunder Technology AS har vi utviklet en plattform hvor det overordnede målet var å forenkle en usynlig, men meget kostnadskrevende prosess. Plattformen heter Digicollect og er utviklet slik at vi kan koble oss direkte på de fleste ERP-plattformer for å digitalisere hele inkassoprosessen.
Med Digicollect har vi kombinert regnskap, inkasso og IT, hvor visjonen og målsetningen er å effektivisere og automatisere livsløpet fra faktura utstedes til den er faktisk betalt. Derfor er det heller ikke tilfeldig at vi velger å lansere tjenesten først hos Tripletex, siden dem har nøyaktig samme fokus på kundereisen som oss. Med Digicollect vil vi kunne tilby SMB-virksomhetene en digital plattform med de samme mulighetene som tidligere kun har vært tilgjengelig for de større selskapene. Digicollect skal løfte SMB-markedet fra å være usynlig hos de større selskapene, til å være sin egen herre over hele livsløpet.
Digicollect passer perfekt for alle som vil forenkle og spare tid på inkassoprosessen. Tid er penger, bruker vi å si. Med Digicollect får du ikke bare mer tid til å drive med det du skal. Du sparer også penger samtidig. Og det er digitalisering i praksis. Bruk av teknologi for å gjøre ting smartere, raskere og billigere.
Overlater du dine fakturaer til Digicollect vil plattformen håndtere og administrere alle dine fakturaer automatisk, for minimal friksjon og maksimal frigjøring av tid. Tid som kan benyttes til å innovere og skape vekst.
Det her er bare starten på en effektiviserings-evolusjon, hvor målet er at hele SMB-markedet skal kunne redusere potensielle tap til et absolutt minimum. Og det helt sømløst og automatisk.
Legg inkasso-maset bak deg. Registrer deg enkelt på Digicollect.no allerede nå!